Veel mensen zijn door de gevolgen van het coronavirus gedwongen tot thuiswerken. Thuis zijn vaak de faciliteiten minder dan op je werk en dat heeft gevolgen. Van een luxe bureaustoel met in hoogte verstelbaar bureau en beeldscherm, naar werken achter een laptop aan de keukentafel. Om deze veranderde omstandigheden tegenwicht te bieden willen wij je graag helpen met tips, adviezen en ondersteunende oefeningen bij het thuiswerken. Wij zijn als mensen namelijk niet gemaakt om uren achter elkaar te zitten, laat staan met deze veranderde omstandigheden.

Om jou ook tijdens het thuiswerken scherp te houden, hebben wij wat tips voor jou!

Tip 1: Zet een wekker op je telefoon die om het kwartier gaat, welke je er aan herinnert regelmatig op te staan. Hiermee stimuleer je de bloedsomloop in je lichaam en zorg je dat energieniveau op pijl blijft.

Tip 2: Koppel het binnenkrijgen van een e-mail aan het wisselen van je houding. Als je veel e-mails ontvangt op een dag is dit een goede tip je te helpen regelmatig van houding te wisselen.  Afwisselen is de sleutel tot succes!

Daarnaast is het voor jou goed om minimaal drie keer per dag oefeningen bij het thuiswerken te doen. Dit ter preventie van nekpijn, hoofdpijn en lage rugpijn en om te zorgen dat je productief blijft.

Hoi, leuk dat je kijkt.  Ik ben Bart Roijers, fysiotherapeut en manueel therapeut in opleiding bij de fysioo en voor jou heb ik drie oefeningen die je kunt doen als je thuis werkt en de kans wil verkleinen klachten te krijgen.  Bekijk snel de hele video!

Wist je dat fysioo’s Pieter en Bart in een podcast dieper ingaan op dit onderwerp? Deze kun je hier vinden.

Wist je trouwens dat je bij ons ook een videobelafspraak kunt maken voor een werkplekbeoordeling op afstand? Neem dan contact op met de ergoo.