Blog: het werk achter de schermen

Ze staan misschien niet zo op de voorgrond, maar ze zijn minstens net zo belangrijk als onze collega’s fysiotherapeuten, ergotherapeuten en sportcoaches: de collega’s van de backoffice. Ze nemen veel werk uit handen van de therapeuten. Graag geven we jullie een kijkje achter de schermen van de fysioo!

Janneke van Baggem begon bijna 15 jaar geleden als het gezicht achter de balie in Beuningen. Ze werkte als secretaresse en deed daarnaast de declaraties naar de zorgverzekeraar. Maar haar werkte veranderde:
“Sinds een aantal jaar is mijn functie voornamelijk verplaatst naar achter de schermen en hou ik me bezig met declaraties naar de zorgverzekeraar, contact met zorgverzekeraars en verschillende boekhoudkundige kwesties. Daarnaast vorm ik met Luc van den Borne en Bart Marijnissen het team Personeelszaken. Een erg afwisselende functie dus.”

Personeelszaken
Ondanks dat ze meer naar de achtergrond is verhuisd, komt ze toch nog regelmatig in contact met onze patiënten en haar collega’s.
Zo bellen patiënten haar wanneer er vragen zijn over de declaraties, of over de vergoedingen van de zorgverzekeraar. Ook patiënten die hun abonnement bij de gymzaal willen aanpassen komen in contact met Janneke. Daarnaast heeft ze natuurlijk veel contact met alle collega’s. Vakantie-aanvragen, het verwerken van urenregistraties etc: het komt allemaal bij Janneke terecht.

Zorgverzekeraar
Het lijkt soms eenvoudig: je bent verzekerd voor fysiotherapie en jouw fysiotherapeut dient de rekening in bij jouw zorgverzekeraar. Zo makkelijk is dat niet altijd en daar komt Janneke dagelijks achter. Daarom heeft Janneke vaak contact met diverse zorgverzekeraars en patiënten .
“Wanneer er bijvoorbeeld een rekening naar de patiënt is verstuurd, maar de patiënt nog genoeg vergoeding bij zijn zorgverzekeraar heeft, dan ga ik de behandeling crediteren en zorgen we dat deze weer juist verstuurd gaat worden.”

Janneke houdt niet zo van de spotlights, en haalt dan ook veel voldoening uit haar werk op de achtergrond. Ze verlaat de praktijk met een tevreden gezicht als alle problemen zijn opgelost en ze patiënten weer goed op weg heeft kunnen helpen met hun financiële vragen.



Terug naar Blog-overzicht